نماشویی سوای داربست برای اشکال ساختمان بلند

نماشویی 
سوای داربست برای اشکال ساختمان بلند ها ساختمان بلند ها نصیب های مختلفی برای شستشو دارند و از آنجاییکه تمام این قسمت ها در ارتفاعات می‌باشند باید از شیوه هایی مثل نماشویی با صخره نوردی و دیگر خط مش های اینچنینی شستشوی ساختمان بلند را انجام اعطا کرد . دسترسی به قسمت های متفاوت نمای برج در شستن نمای برج از طرق معلق شدن از بالای ساختمان بلند با طناب های خاص این کار قابلیت پذیر هست . شستشوی شیشه های ساختمان بلند ، شستشوی دیوارهای برج ، شستشوی پنجره های برج و دیگرقسمت های برج تحت شاخه های نماشویی برج می باشند که به وسیله متخصص ها وارد و زمان چشم ی کمپانی های عمل در ارتفاع انجام می گردد . 
نماشویی برای برج با شست و شوی نما برای ساختمان های کوتاه بسیار متفاوت هست . نماشویی برای ساختمان های رایج سخت هست ولی شست و وشوی نمای ساختمان بلند یک عدد از مشقت بار ترین نماشویی هاست که نیاز به اعتنا و مهارت فوق العاده زیادی دارد . به همین مراد در صورتی‌که برای ساختمان بلند خود نیاز به نماشویی دارید به طبع با شرکتی فعالیت کنید که در این مسئله نیروهای حاذق و متبحری را یادگرفتن داده باشد . در هر صورت می بایست بدانیم که امروزه تکنولوژی هایی که برای شستن نمای ساختمان ها و علی الخصوص ساختمان بلند ها به کار گیری می شود مضاعف تازه می‌باشند و نظیر قبلی به چندین تجهیزات مانند داربست و دیگر منش های کهن ندارند . امروزه به جای استعمال از داربست برای نماشویی که اما این روش داربست در ساختمان هایی مثل ساختمان بلند های بلند قامت قابل پیاده سازی نیستند، از شیوه های نوین شست و شوی نما نظیر نماشویی فارغ از داربست به کارگیری می نمایند . 

برای نماشویی بدون داربست اصلا مهم نیست که شما ساختمان بلند دارید یا این که یک واحد یک طبقه یا یک منزل حیاط دار . در هر ارتفاعی نماشویی فارغ از داربست می‌تواند ساختمان شما را به شایسته ترین شکل و شایسته ترین کیفیت نماشویی کرده و یک نمای پاکیزه و فوق العاده را به شما تحویل دهد . براین اساس به هیچ عنوان نگران فعالیت نماشویی در ارتفاعات نباشید . 
نماشویی سوای داربست برای هر ساختمان بلندی لازم است چرا که حتی ساختمان هایی هم که نو تولید نیستند سپس از عبور کرد برهه زمانی زمانی نمایشان آلوده گردیده و احتیاج به نماشویی بدون داربست پیدا می کنند . دود و غبار شهر تهران ناچیز نیست و کاهی زمان ها باران های آلوده ای که در ابتدای فصل می بارد تمام نما را آلوده و کثیف می کند و بهر هم اکنون پس از مدتی نیاز به نماشویی احساس می شود . اینجاست که باید فعالیت را به دست متخصصان نماشویی سوای داربست فن ای ما در سپهر سپید بسپارید و ابدا نگران نباشید . 
اجرای نماشویی برای گونه های نما دارای نکات مختلفی میباشد به طور نمونه نماشویی کامپوزیت و شیشه به فیس دو سطح ای می‌باشد که در تراز ی اولیه نماشویی با دستگاه واترجت و در تراز ی دوم به رخ دستی و با ابر و طی انجام می گیرد . 

در مسئله نماشویی خشت پروژه به صورت یک سطح ای انجام می گیرد . دلیل آن نیز این می باشد که مرحله آجر نما غیر صیقلی بوده و قطرات آب باقی مانده بر روی آجر سبب ساز لک شدن خشت نمی‌شوند . در پیش‌رو نیز به عامل این که آب باقی باقی‌مانده از نماشویی با واترجت بر روی سطح های صیقلی،خود استدلال لک شدن نما می باشد ، باید نماشویی در دو تراز اجرا گردد . 

پوشش 
محافظتی بنا های بتنی در برابر مواد خوردنده بر شالوده اپوکسی 


شرح 
BETOGARD SN-125 یک رنگ اپوکسی فارغ از حلال جهت حفاظت سطوح بتنی می باشد . این رنگ جهت اجرا در نواحی ساحلی و جذر و مدی ایده آل می باشد به صورتیکه پس از غوطه وری در آب نیز به برخورد پخت ادامه می دهد . این رنگ بر روی سطوح مرطوب قابل اجرا بوده و با فایده گیری از سیستم اپوکسی تصحیح شده قابلیت اجرای این رنگ در محفظه های در معرض جو هم وجود داراست . 




خواص و اثرات : 
چسبندگی 
خوب بر روی سطح ها خشک و مرطوب قابلیت و امکان 
پخت در پایین آب مقاومت 
نوری دوچندان عالی به تیتر یک سیستم حفاظتی دوام 
و عمر طولانی مقاومت 
در برابر یون کلر و نمکهای موجود در آب دریا غیر 
سمی و قابل استفاده در محیطهای بهداشتی 


مورد ها 
کاربرد : 
بنا 
های بتنی و فلزی نواحی ساحلی و فرا ساحلی نواحی 
جذر و مدی اسکله ها و کشتی ها سدها 
و تصفیه خانه ها 

میزان 
مصرف : 
ضخامت پیشنهادی این رنگ 250 تا 500 میکرون می باشد و اندازه رنگ مصرف شده 400 تا 800 گرم خواهد بود . 



آماده 
سازی تراز : 
سطح زیرآیند باید منزه و عاری از هرگونه آلودگی باشد . پیش از اجرای پوشش، تمامی سطح های باید مطابق استاندارد ISO8504 فراهم سازی شوند . کثیفی سطح ها و نمکهای محلول می بایست با آب نو شستشو شوند . روغن و چربی می بایست مطابق استاندارد SSPC-SP1 به وسیله حلال شستشو شود . کلیه سطح ها را به وسیله دستگاه سندبلاست یا این که ابزارهای منحصر به فرد مطابق استاندارد a2 ½ (ISO 8501-1) مهیا سازی فرمایید . در صورتیکه دربین عملیات مهیا سازی سطح و اجرای رنگ BETOGARD SN-125 مسافت وقتی وجود داشته باشد عملیات فراهم سازی میکرومتر سفارش میشود . پروفایل سطح برابر 50 تا 70 میکرومتر توصیه می شود . 


اختلاط 
BETOGARD SN-125 در دو بسته بندی جدا عرضه می گردد . همواره دو بسته بندی را به طور کامل با هم ادغام نمائید . مخلوط بایستی در مقطع کاربردی (POT LIFE) ذکر گردیده اجرا گردد . 

ابتدا دو جزو را به طور غیروابسته در پایین میکسر ادغام نمایید؛ بعد از آن جزو B (جزء سیاه ) را به بخشی از A اضافه کرده به نحوی که ظرف تماما تخلیه شود .اختلاط دو جزء رنگ باید با به کار گیری از همزن برقی (دریل+پره) با حداکثر سرعت 300 تا 400 بدور بر دقیقه چهره پذیرد . تا حصول اطمینان از اختلاط بی نقص و دستیابی به رنگ طوسی یکنواخت عمل اختلاط را ادامه دهید . 

دقت 1 : مدام آن مقدار از مواد را با هم ادغام فرمایید که حداکثر تا 30 دقیقه قضیه استفاده قرار بگیرد . 

دقت 2 : رعایت دقیق نسبت های دو جزو رنگ الزامی می باشد و هیچ زمان نسبت ها را تغییر ندهید . 

منش 
اجرا : 
رنگ اپوکسی را می‌توانید به وسیله ایرلس ، غلطک و یا خودکار مو اجرا کنید . خوب تر میباشد این رنگ در دو لایه اجرا گردد به طوریکه دوم پیشین ازخشک شدن لایه اولیه اجرا شود . در صورتیکه میان دو اجرا بیش از24 ساعت فاصله باشد، سطح لایه اولیه می بایست آماده سازی شود . 

آب بندی خدمت های بهداشتی

آب بندی خدمت های بهداشتی، یا عایق کاری در برابر آب و رطوبت در دستشویی ، خزینه و استخرها به برهان این که این فضاها به طور مستمر در معرض آب هستند، امری لازم می‌باشد . در خیلی از مواقع عدم آب بندی و عایق کاری درست خدمت های بهداشتی مشکل‌ها فراوانی را برای ساکنین منازل، ساختمان ها و استخرها ساخت می نماید . 

یکی از نکات مهم که منجر به برنده یا این که ناموفق شدن آب بندی و عایق کاری رد برابر آب و رطوبت در اماکنی که بازخورد همیشگی با آب دارا هستند می شود، توجه و یا عدم توجه به محل اتصال دیوار های با کف و سقف است . از آن جایی که دیوارها و سقف و کف در محل تقاطع اتصال ضعیفی دارا‌هستند و هم تکان سازه ای که ناشی از تنش های حاصل از لود و باربرداری یا این که انبساط و انقباض می باشد، که اکثر وقت ها در این محل ها پدیدار می شود . این نقاط اهمیت خاصی در آب بندی پیدا می کنند و معمولا استارت نفوذ آب و رطوبت از این محل هاست . 
نکته بعدی دارای اهمیت بعدی در نحوه چیدمان کاشی ها و سرامیک هاست . دقت گردد که هنگام نصب کاشی و سرامیک درز دربین آن ها الگوی اثبات و معینی داشته باشند نگهداری پهنای درزها ، نکته مهم دیگری در پیروزی یا این که عدم پیروزی آببندی در سرویس های گرمابه ، توالت و … . می باشد . برای این عمل از ابزاری به اسم اسپیسر نیز میتوان به کارگیری کرد . 

آببندی 
سرویس های بهداشتی آببندی 
خدمت های بهداشتی 
نقاط 
حیاتی خیس در آببندی خدمت ها آببندی 
درز بین دیوارها و کف سرویسهای بهداشتی 
آببندی 
خدمت های بهداشتی مثال 
های فاصله ساز یا اسپیسر(Spacer) 


آب بندی و عایق کاری سرویس های بهداشتی ، سرویس بهداشتی ، دستشویی ، خزینه و یا این که استخر ها و آبگینه ها بسته به این که مواد و مصالح به عمل رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت . به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و خزینه که عمده از کاشی و سرامیک به کار گیری می گردد خویش مصالح جراحت ظاهری نمی بینند، البته عدم درزبندی درست فی مابین کاشی ها و سرامیک ها منجر عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای همسایه می شود . همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها سبب پیدایش پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس مسئله آن ها می گردد . 

نقص‌ دیگر دارای ارتباط با این فضاها در فیس عدم آب بندی و عایق کاری صحیح سرویس های بهداشتی و گرمابه ، در دیوار های بیرونی قابل مشاهده میباشد . دیوارهای بیرونی بسته به دسته اندود یا پوشش شان عارضه های گوناگونی نشان می دهند . برای مثال در‌صورتی‌که گچ باشد به رخ شوره زدگی و قابل انعطاف شدن گچ و به مرور یار با ورم کردگی و ریزش گچ ها همراه خواهد بود . در‌صورتی‌که پوشش رنگی داشته باشد رنگ ها ترک خورده و پوسته می نمایند و در نهایت می ریزند . در مسئله مصالح دیگر نیز نظیر ورقه دیواری هم موارد فوق درستگو می‌باشند . در تمام فرایند آب بندی می بایست به این نقاط اعتنا ویژه ای گردد . و در پایان تمام فرایند کار در نقاط اتصال دیوار و کف، از ماستیک ها و خمیرهای آب بند کننده با خواص کشسان یا الاستیک و یا این که به کارگیری از جزئیات اجرایی درست و مطلوب می باشد . 

استفاده 
از ماستیک برای آب بندی به کارگیری 
از ماستیک برای آب بندی 

به طور کلی در اکثر تولید و ساز های کشور برای آب بندی سرویس های گرمابه ، سرویس بهداشتی و استخر از قیر به صورت ایزوگام یا قیرگونی استفاده می شود . پس از صورت گیری کف و دیوارها در ساختمان که معمولا کف بتن یا سیمان است، دیوارها فارغ از این که مصالح آن ها هر چه باشد سیمان کاری گردیده و پس از آن لایه های قیری مهیا شده پایین تیتر ایزوگام یا این که قیرگونی استعمال می گردد . 

مزایا و معایب سیستم های اساس قیری در جای خویش دعوا می شود، اما حداقل مشکل این سیستم ایراد چسپیدن و اتصال مصالح بعدی به آن هاست . این مسئله در درون خدمت های سرویس بهداشتی و خزینه با یک سری ضربه انگشت قابل لمس می باشد . به طوری که در هر جا صدای ضربه ها بم و کوبه ای گردد نشانگر آزاد شدن اتصال کاشی و سرامیک از بستر می باشد . و در این نقاط کاشی و سرامیک اصطلاحا خودشان را ول کرده اند . 

مزایای عایق کاری پی ساختمان

با گذشت بازه زمانی وجود نم و رطوبت در ساختمان ها یک عدد از مشکل ها حیاتی و کلیدی در ساختمان ها می باشد که به مرور سبب ساز ایجاد ضرر و زیان های جبران ناپذیری در ساختمان ها می شود .از این رو برتی جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت از عایق کاری پی ساختمان به کار گیری می کنند . در این جا با روش ی عایقکاری رطوبتی ساختمان آشنا می شویم ، پس تا آخر هم پا ما باشید . 

عایق 
کاری پی ساختمان 
عایق 
کاری پی ساختمان عایق کاری پی ساختمان جهت پوشاندن مرحله برای خودداری از نفوذ رطوبت و آب به داخل آن انجام می شود . یکی از همگانی ترین منش های عایق بندی رطوبتی بوسیله قیر و گونی انجام می شود .با گذشت برهه زمانی و پیشرفت تکنولوژِی عایق های پیش ساخته وارد بازار شدند به اسم ایزوگام که فعالیت را برای اشخاص سهل و آسان کرد . ایزوگام ها به نسبت رویکرد های قدیمی تر عایق کاری در بازه کوتاه و بدون تولید مزاحمت انجام می شود . به طراوت مهندسین در نظارت و پژوهش ها خویش از منش های جدیدی برای تولید عایق های رطوبتی به کار گیری کرده اند و با استعمال از مواد نانو علاوه بر مصالح ساختمانی ضد آب عایق های رطوبتی نانو هم ساخت کرده اند . 

منش 
های عایق کاری پی ساختمان یک عدد از روش های عایق کاری پی ساختمان استعمال و نصب ایزوگام می باشد . طبق استاندارد های جان دار در جمهوری اسلامی ایران عایق های رطوبتی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل عایق رطوبتی پیش ساخته ( ایزوگام ) برای پی ساختمان و عایق رطوبتی پیش ساخته برای سطوحی چون بدنه و پشت بام ساختمان ها می باشد .برای عایق کاری پی ساختمان مقدمه پی ساختمان را با قیر کاملا می پوشانند و آن‌گاه از نصب عایق به دور حاشیه های آن را جوشکاری می نمایند .برای عایقکاری پی ساختمان به جهت اهمیت آن از ایزوگام های استاندارد به کارگیری می نمایند . 
بعد از آن از ایزوگام یکی از راه و روش های عایقکاری رطوبتی ساختمان که از گذشته تا به امروز موضوع به کارگیری قرار می گرفته می باشد قیرگونی می باشد .برای عایقکاری پی ساختمان به منش قیرگونی مقدمه تراز پی را با قیر به طور کامل پوشانده و آن گاه اقدام بع پهن کردن لایه گونی می کنند و به ترتیب به همین منش عایقکاری تا آخر انجام می شود .در جمهوری اسلامی ایران قیمت ایزوگام به نسبت قیرگونی ذیل تر بوده به همین برهان برای پرهیز از نفوذ رطوبت از ایزوگام ها بیش تر استفاده می شود . 
مزایای 
عایق کاری پی ساختمان • 
وزن سبک و قابلیت و امکان انعطاف عالی آن ها • 
عدم شکنندگی و پوسیدگی در عایق های رطوبتی • 
مقاومت نیکی در برابر فشارهای احتمالی و انقباض و انبساط های ساختمان • 
مقاومت آن ها در گرمای مثبت 130 رتبه و سرمای منفی 40 درجه 
معایب 
عایق کاری رطوبتی با ایزوگام چنان چه از ایزوگام رطوبتی پیش ساخته بعد از 6 ماه از زمان ایجاد استفاده نشود احتمال فاسد شدن این عایق ها وجود داراست و در صورتی که نگهداری و حفظ های حتمی انجام نشود سبب ساز می شود ایزوگام خراب شود .طول عمر اثرگذار این عایق ها اندک می باشد و چیزی حدود 10 سال بوده و به استدلال هزینه های بالای عایق کاری رطوبتی و نیاز آن ها به نوسازی و تعمیر مجدد بعد از یکسری سال استعمال از عایق های رطوبتی پیش ساخته پیشنهاد نمی شود .عدم چسبندگی مناسب به تراز و تجزیه شدن براثر اشعه ماورای بنفش همه این موردها از معایب عایق کاری رطوبتی با ایزوگام می باشد . 

عایقکاری 
رطوبتی به منش نوین نانو عایقکاری رطوبتی به رویه نوین نانو پوششی انعطاف پذیر می باشد که در برابر رطوبت و آب عایق نیکی بوده و می تواند جایگزین قابل قبولی برای شیوه های معمول عایق کاری رطوبتی چون ایزوگام ، آسفالت ، قیرگونی و بقیه عایق کاری های ساختمانی نمود .ارتفاع قدمت مفید این عایق ها چیزی حدود 15 الی 20 سال بوده و به راحتی می بضاعت آن ها را نصب و رنگ عایق را تغییر و تحول داد . از پاراگراف خصوصیت با اهمیت این جور عایق های رطوبتی می توان به زخم نرساندن به محیط زیست اشاره کرد چون هیچ گونه آلودگی زیست – محیطی تولید نمی کند و در برابر عامل ها شیمیایی عایق قابل قبولی می باشد . 
شرکت ایران پارس مفتخر می باشد که با چند سال تجربه در مورد تولید اشکال عایق های ساختمانی در اکنون حاضریکی از بزرگترین شرکت های خرید و فروش پشم سنگ و پشم شیشه می باشد . جهت کسب داده ها بیش خیس در موضوع خرید گونه های عایق های حرارتی و رطوبتی از طریق شماره تماس های جانور در سایت با کارشناسان و مشاوران ذی‌ربط در ارتباط باشید . 

ABAFLEX-FCW نوعی پوشش آب بند و حفظ کننده دو جزئی


ABAFLEX-FCW نوعی پوشش آب بند و حفظ کننده دو جزئی بر اساس سیمان و رزین اکریلیکی می باشد . انعطاف پذیری بسیار زیاد، استمرار و طول عمر زیاد طولانی و چسبندگی دوچندان بسیار به مقاطع ذیل فعالیت مثل بتن ، لوله های فلزی و بقیه مصالح از خاصیت این ماده می باشد .
این ماده بر مبنا استانداردهای ذیل زیر در اختیار گرفتن است: ASTM D412,ASTM D624,ASTM D1149,ASTM D5963,ASTM G154,ASTM C836 
ABAFLEX-FCW آب بند پلیمری خط مش 
مصرف آب بند پلیمری ABAFLEX-FCW رویکرد 
مصرف 
زیرآیند بایستی تمیز، محکم و عاری از هرگونه ذرات سست، گرد و غبار، رنگ، روغن، چربی، پرایمر یا پوشش های سابق باشد . ماهیچه ای با حداقل ابعاد 3× 3 سانتیمتر با به کارگیری از ماده E .M .SUPER REPAIR باید میان درزهای کف و دیوار اجرا شود . تمام سطوح ناصاف و متخلخل، حفرات در بین بولت و . . . می بایست بوسیله ماده E .M .SUPER REPAIR پر گردیده و تسطیح گردد . برای درزهای متحرک از ماستیک پلی یورتان ABAFLEX-LM استفاده نمائید . با به کار گیری از همزن برقی (دریل+پره) دو قسمتی از مایع و پودری را ترکیب نمائید . اعتنا داشته باشید که مدام جزو پودری به جزو مایع افزوده گردد و در حین اضافه کردن جزو پودری به جزو مایع همزن برقی شفاف باشد (این عمل منجر اختلاط خوب تر اجزا می شود) مطلقا پیش از اجرای ترکیب آماده ABAFLEX-FCW مقاطع پایین فعالیت را با به کار گیری از آب شیرین اشباع نمائید . ماده ABAFLEX-FCW بایستی روی مقاطع مرطوب اجرا شود ولی هیچ زمان آب ایستا روی مقاطع وجود نداشته باشد . مواد آماده را با به کارگیری از مداد موی بلندمرتبه یک دست روی تراز اجرا فرمایید و پس از خشک شدن دست نخستین (به فرمی که دست به آن نچسبد) لایه دوم را روی آن اجرا نموده و پس از خشک شدن لایه دوم، به برهه زمانی 24 ساعت سطح های را با اسپری نمودن آب شیرین مرطوب نگه دارید . 

توجه1 : ضخامت لایه آخری با دقت به فشار آب و مدل کاربری می بایست میان 1 تا 4 میلیمتر باشد . 

توجه2: از اجرا نمودن لایه ضخیمتر از 1 میلیمتر در هر دست جلوگیری بفرمایید . 

خواص 
و اثرات آب بند پلیمری ABAFLEX-FCW رفع 
نفوذپذیری و آب بندی مقاطع زمینه کاربرد مراقبت 
سطوح در برابر کربناسیون و نفوذ یون کلر توان 
چسبندگی فراوان فراوان به سطوح زیرکار بضاعت 
ازدیاد ارتفاع و انعطاف پذیری مضاعف زیاد قابلیت و امکان 
پل زدن بر روی کنار گذاشتن های مویین مقاومت 
فراوان در برابر یخزدگی مقاوم 
در برابر نمک ها مقاومت 
شیمیایی خوب در برابر بنزین، کلریدها، نمک های یخ زدا استحکام 
دوچندان خوب در برابر مواد قلیایی و محلول اسیدهای غیرآلی ملایم سهولت 
اجرا برخلاف پوشش های متداول که اجرای آنها نیاز به خشک شدن بدون نقص بتن دارند، می توان بدون به کارگیری از پرایمر بر روی بتن 3 روزه اجرا شود عدم 
پرهیز از تنفس بتن ضد 
جلبک و خزه مقاوم 
در برابر تابیدن فروغ و روشنایی خورشید (اشعه UV) غیر 
سمی غیر 
قابل اشتعال مـوارد 
کـاربرد آب بند پلیمری ABAFLEX-FCW آب 
بندی و ایزولاسیون سطح ها تصفیه منزل های آب و فاضلاب پوشش 
خطوط بتنی انتقال آب و فاضلاب آب 
بندی مخازن بتنی، سنگی، آجری و استخرها رفع 
نشت و نم زدگی خزینه ها، زیرزمین ها و بالکن ها ایزولاسیون 
آب نماها و گلشن بام ها