مصالح ساختمانی نوین

آب بندی ساختمان


در اعصار گوناگون همواره نیاز به تسکین دهنده جزء گرفتاری های بشری بوده هست.با سپری شد روزگار و ارتقاء تصاعدی جمعیت ،به تبع نیاز بشر به تسکین دهنده و در مجموع “ساختمان” نیز ارتقاء یافته می‌باشد.در چنین عصر ای که تکنولوژی بر تمامی جوانب معاش بشر تاثیر گذار هست،دیگر شیوه های سابق تنظیم و به کار گیری از مصالح ساختمانی رو به منسوخ شدن رفت و وارد مرحله جدیدی از پیدایش خویش شد.این جور از مواد جهت دوری از هدر رفت زمانه اجرا،پیشگیری از سنگین شدن بنا های به عمل رفته در ساختمان،کاهش قدمت موثر مصالح ساختمانی،عدم مقاومت لازم در قبال زمین لرزه و هر مدل تنش و دیگر علل مطرح گشته هست.بعداز کلیه مورد ها روایت شده نیاز به استارت ساخت مصالحی با پوشش همه ایرادات همتای سنتی خویش، ارتقا یافت و به ندرت فرایند ساخت پدیده ای به اسم “مصالح ساختمانی امروزی” صورت گرفت.


اهمیت استعمال از مصالح ساختمانی نوین در صنعت تولید و ساز




مزایای اجمالی مصالح ساختمانی امروزی

استعمال و به کار گیری این مدل از مصالح ساختمانی تفاوت های عمده ای در خروجی ایجاد و ساز خواهد داشت.از مزایای کلی به کار گیری از آن می شود به کوتاه کردن روزگار اتمام اشکال پروژه های ساختمانی به گونه ای محسوس و شایان توجه ، اسم موفقیت.همینطور کاهش مخارج اجرا و نیز ارتقاء مقاومت کلی بنا از سایر مزایای مصالح ساختمانی امروزی است.در‌این در بین سهولت در اجرا و جاری خیس شدن روند تولید نیز برای اکثری از افرادی که در صنعت ایجاد و ساز حضور دارا هستند،قضیه مهم و قابل توجهی هست.مصالح ساختمانی نو همگی این مزایا را پیرو خواهد داشت.شایان ذکر می باشد که فرآیند کیفیت در ایجاد و اجرا مقوله ایست که با سپری شد روزگار گاها دستخوش تغییرات و تاثیرات منفی میشود که به کارگیری مدرنترین مصالح ساختمانی می‌تواند ساختمان را از این نقص‌ نیز ساقط کند.


بلوک های سبک عضو کارآمد مصالح ساختمانی نو

در اعصار متعدد همواره نیاز به تسکین دهنده جزء گرفتاری های بشری بوده می‌باشد.با سپری شد زمانه و ارتقاء تصاعدی جمعیت ،به تبع نیاز آدم به آرامبخش و به صورت کلی “ساختمان” نیز ارتقا یافته می باشد.در چنین زمان ای که تکنولوژی بر تمامی جوانب معاش بشر تاثیر گذار میباشد،دیگر شیوه های کهن تنظیم و به کارگیری از مصالح ساختمانی رو به منسوخ شدن رفت و وارد مرحله جدیدی از پیدایش خویش شد.این مدل از مواد جهت خودداری از هدر رفت دوران اجرا،پیشگیری از سنگین شدن بنا های به فعالیت رفته در ساختمان،کاهش قدمت اثرگذار مصالح ساختمانی،عدم مقاومت لازم در قبال ز‌لزله و هر جور تنش و دیگر علل مطرح گشته می‌باشد.بعد از کلیه مورد ها روایت شده نیاز به استارت ایجاد مصالحی با پوشش همه خطاها همتای سنتی خویش، ارتقاء یافت و به ندرت روند ساخت پدیده ای به اسم “مصالح ساختمانی امروزی” صورت گرفت.


اهمیت استعمال از مصالح ساختمانی نوین در صنعت ایجاد و ساز




مزایای اجمالی مصالح ساختمانی امروزی

به کارگیری و به کار گیری این جور از مصالح ساختمانی تفاوت های عمده ای در خروجی تولید و ساز خواهد داشت.از مزایای کلی استعمال از آن می شود به کوتاه کردن دوران اتمام اشکال پروژه های ساختمانی به گونه ای محسوس و شایان توجه ، اسم پیروزی.همینطور کاهش مخارج اجرا و نیز ارتقا مقاومت کلی بنا از سایر مزایای مصالح ساختمانی امروزی است.در‌این در میان سهولت در اجرا و سرازیر خیس شدن روند ایجاد نیز برای اکثری از اشخاصی که در صنعت ایجاد و ساز حضور دارا هستند،مورد مهم و قابل توجهی می‌باشد.مصالح ساختمانی تازه همه این مزایا را در‌پی خواهد داشت.شایان ذکر می باشد که مراحل کیفیت در ایجاد و اجرا مقوله ایست که با سپری شد روزگار گاها دستخوش تغییرات و تاثیرات منفی می‌گردد که استعمال مدرنترین مصالح ساختمانی قادر است ساختمان را از این خلل نیز ساقط کند.


بلوک های سبک عضو کارآمد مصالح ساختمانی نو

آب بندی


مصالح ساختمانی سبک نو

همان گونه که ذکر شد یک کدام از مهم ترین خصوصیت های همه مصالح ساختمانی تازه،سبک بودن به علت سهولت در اجرا و حمل و نقل است.بر این مبنا در‌پی به معرفی سبک ترین مصالح ساختمانی بخصوص بتن ها خوا هیم پرداخت.البته گذشته از آن بایستی بدانید مصالح ساختمانی سبک به چه موادی اطلاق میشود.

مصالح ساختمانی سبک تازه

همان طور که ذکر شد یکی‌از مهم‌ترین خصوصیت های کلیه مصالح ساختمانی تازه،سبک بودن به علت سهولت در اجرا و حمل و نقل میباشد.بر این پایه به‌دنبال به معرفی سبک ترین مصالح ساختمانی بخصوص بتن ها خوا‌هیم پرداخت.البته قبلی از آن بایستی بدانید مصالح ساختمانی سبک به چه موادی اطلاق می گردد.


کوتینگ و آب بندی


روشهای آب بندی:

کوتینگ و آب بندی مخازن بتنی عمومأ به دو شیوه کلی قبلی از اجرا و بعداز اجرا تقسیم میشوند که برای هر یک بسته به حالت حکم کننده و نیاز پروژه ممکن میباشد از یک یا این که یک سری نحوه ترکیبی سود کرده شود. به دلیل شناخت با روشهای جان دار جدا سازی تحت را ملاحضه کنید.

1- آب بندی گذشته از اجرای بنا:

برای واترپروف کردن بنا بتنی قبلی از اجرا میتوان از اشکال افزودنیها برای طرح اختلاط بتن و یا این که تولید ها ژئو سنتتیک برای ساخت پیاله آب بند به کار گرفت. افزودنیهای کارآمد و مطلوب برای اینکار دربرگیرنده موردها پایین می‌گردد:

1-1) پاور ژل میکروسیلیس Arta-Gel C220

2-1) مایع آب بند کننده بتن Arta-Proof

3-1) پودر کریستال شونده Arta-Crystal A300

4-1) استعمال از واتر استاپ های بنتونیتی، هیدروفیلی و PVC

5-1) به کار گیری از مواد ژئو سنتتیکی مانند ژئو ممبرین یا این که ژئو ممبران ها، ژئو تکستایل و …

6-1) کارگذاری زهکش و هدایت آبهای ذیل زمینی پشت جداره بتنی

هریک از مورد ها خاطر گردیده فوق مسائل فنی و تکنیکال یگانه خویش را دارا هستند و استعمال از هر مورد تخصص ویژه ای را می طلبد. بطوریکه لازمه استعمال از هرکدام به تنهایی یا این که بصورت کامل کننده داشتن مهارت و تجربه کافی میباشد.
2- آب بندی پس از اجرای بنا:

بعد از اجرای یک بنا بتنی، اعم از هیدرولیکی یا این که بنا معمولی همچون ساختمان و دیوار حائل، در فیس عدم آتیه نگری مهندسی در رابطه مسائل مرتبط با آب بندی، بنا با خطاها بسیار بدون شوخی روبرو خواهد شد. در این مورد حتی چشم گردیده بخشهایی از بنا نصفه ایجاد برای انجام آب بندی گزینه تخریب قرار گرفته و علاوه بر ارتقاء هزینه و زمانه، موجبات مضرات ناشی از ضربات دینامیکی نتایج از تخریب و یا این که بستر سازی برای خوردگی فولاد بدلیل شکافت آب به درون بتن و همینطور وقوع پدیده شستگی آماده شده‌است. آب بندی بنا بعداز اجرا همانند پیشین از اجرا روشهای متفاوتی دارااست که درپی به تعداد پر رنگ ای از آن ها اشاره خواهد شد:

روش های آببندی استخر

آب بندی ساختمان


آب بندی سرویس های بهداشتی، یا عایق کاری در عوض آب و رطوبت در سرویس بهداشتی ، حمام و استخرها به دلیل این که این فضاها به شکل همیشگی در معرض آب میباشند، امری ضروری sdsd. در خیلی از مواقع عدم آب بندی و عایق کاری صحیح سرویس های بهداشتی خطاها فراوانی را برای ساکنین منازل، ساختمان ها و استخرها ساخت می نماید.

یکی نکات کلیدی که منجر به پیروز یا ناموفق شدن آب بندی و عایق کاری رد برابر آب و رطوبت در اماکنی که برخورد دائمی با آب دارا‌هستند می گردد، توجه و یا عدم توجه به محل اتصال دیوار های با کف و سقف می‌باشد. از آن جایی که دیوارها و سقف و کف در محل تقاطع اتصال ضعیفی دارند و نیز تکان سازه ای که ناشی از تنش های حاصل از لود و باربرداری یا انبساط و انقباض میباشد، که بیش تر اوقات در این محل ها پدیدار میگردد. این نقاط اهمیت خاصی در آب بندی پیدا می کنند و معمولا مقدمه شکافت آب و رطوبت از این محل هاست.

آب بندی ساختمان

نکته بعدی کلیدی بعدی در روش دکورا سیون کاشی ها و سرامیک هاست . توجه گردد که هنگام نصب کاشی و سرامیک درز میان آن‌ها الگوی ثابت و معینی داشته باشند مراقبت پهنای درزها ، نکته کلیدی دیگری در پیروزی یا عدم موفقیت آببندی در سرویس های حمام ، سرویس بهداشتی و …. است.


موانع هوایی را بهتر بشناسیم

آب بندی هوا برای ساخت خانه جدید

صفحه اصلی »Weatherize» آب بندی هوا »آب بندی هوا برای ساخت خانه جدید


به حداقل رساندن حرکت هوا در داخل و خارج از خانه کلیدی برای ساختن یک خانه با صرفه اقتصادی است. کنترل نشت هوا برای کنترل رطوبت نیز بسیار مهم است.


همیشه بهتر است از تکنیک ها و متریال هایی که به عنوان بهترین روش برای سایت و اقلیم شما مشخص شده اند استفاده کنید. جزئیات ساخت و ساز خاص آب و هوا از طریق Building America در دسترس است.


در اینجا چند روش و مواد بطور کلی آب بندی هوا برای خانه های جدید آورده شده است.

آب بندی ساختمان

موانع هوایی

موانع هوا حرکت تصادفی هوا را از طریق حفره های ساختمان مسدود می کند. در نتیجه ، آنها به جلوگیری از نشت هوا در داخل و خارج از خانه شما کمک می کنند ، که می تواند 30٪ یا بیشتر هزینه گرمایش و سرمایش یک خانه را به خود اختصاص دهد. اگرچه آنها بیشتر حرکت هوا را متوقف می کنند ، اما موانع هوایی لزوماً موانع بخار نیستند. قرار دادن موانع هوا و بخار در یک سازه وابسته به آب و هوا است و کار با متخصصان ساختمان که با ساخت و سازهای با انرژی در منطقه شما آشنا هستند ، عاقلانه است.


بسیاری از موادی که در یک خانه به عنوان اجزای سازه ای و تمام شده مورد استفاده قرار می گیرند نیز به عنوان موانع هوا عمل می کنند. آب بندی تمام سوراخ ها و درزها بین اجناس ورق مانند خشکی ، غلاف ، و کف پوش با روکش های بادوام ، واشر ، نوار و / یا فوم باعث می شود نشت هوا کاهش یابد. علاوه بر این ، بعضی از انواع عایق ها ، هنگامی که به صورت تراکم در حفره های دیواری و شکاف ها بسته بندی شده اند ، می توانند جریان هوا و همچنین جریان گرما را کاهش دهند.

آب بندی نمای ساختمان ها

آب بندی ساختمان

آب بندی خانه شما در برابر نشت هوا یکی از ساده ترین نسخه هایی است که می توانید در ضمن کاهش قبض انرژی و انتشار کربن خود تا 25٪ باعث افزایش راحتی خود شوید.


نشت هوا 15 تا 25 درصد از دست دادن گرمای زمستان در ساختمان ها را شامل می شود و می تواند به از بین رفتن قابل توجهی از خنک کننده در آب و هوایی که از سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود کمک کند. آب بندی محکم و افزایش سطح عایق نیز می تواند مشکلاتی در تراکم و کیفیت هوا در محیط ایجاد کند. درک چگونگی عملکرد چگالش و احتمالاً در کدام شرایط آب و هوایی ممکن است رخ دهد ، به شما کمک می کند تا تأثیر آن را محدود کنید.


هوا به طور معمول در جریان است:


درها و پنجره های پنهان یا ضعیف مهر و موم شده

طراحی ضعیف یا از بین رفتن هواپیمایی

دریچه های بدون سیم ، چراغهای جلو و فن های اگزوز

شکاف در عایق سقفی یا اطراف آن و حول نفوذ در سقف (مانند چراغهای روشنایی ، لوله ها و کابل ها)

شکاف هایی در مورد نفوذ دیوارها (به عنوان مثال لوله ها ، مجراها ، پریز برق ، سوئیچ ها ، تهویه هوا و بخاری)

شکاف بین اتصالات عنصر پاکت (به عنوان مثال کف − دیوار یا سقف دیوار)

کفپوش های کف پوش یا ضعیف.

شکاف در عایق و پل حرارتی نیز منبع قابل توجهی از بین رفتن گرما است و می تواند باعث ایجاد پیش نویس و تراکم شود. این موضوعات در گرمایش خورشیدی منفعل ، نصب عایق و عایق مورد بحث قرار می گیرد.