مقایسه عایق های رطوبتی پلیمری با روش های سنتی

آب بندی ساختمان


مقایسه عایق های رطوبتی پلیمری با طرز های سنتی نظیر قیرگونی و ایزوگام برای عایقکاری استخر

 


عایق کاری سطح های متفاوت به ویژه استخرها از دیر گشوده مورد قابل توجهی برای ایجاد کنندگان و مصرف کنندگان بوده میباشد؛ چرا‌که استخر های تفریحی،آب پاشی، کشاورزی، رشد ماهی، آبگینه ها و حوضچه ها با کاربری های متفاوت معمولا منشاء اصلی هدر رفت آب بوده و موجب القای مخارج مازاد می‌شوند.


عایقکاری استخر با نحوه های سنتی نظیر ایزوگام از پاراگراف نحوه های ناکارآمد جهت آیبندی استخر هست. ایزوگام عایقی بر شالوده قیر میباشد که علی رغم اعتقاد و باور عموم به هیج تیتر برای عایق کاری استخر بتنی-سیمانی و تضارب با سیمان و بتن مطلوب نمی‌باشد. چرا‌که حاذق به تحمل فشار هیدرواستاتیکی تولید گردیده نبوده و به راحتی از سطح استخر جداگانه می گردد. همینطور عدم مقاومت ایزوگام به تغییرات دمایی سبب ساز جداگانه شدن اورلپ های ایزوگام از سطح استخر میشود. با اعتنا به هزینه نصب ایزوگام و جداسازی دوباره آن و هزینه گزاف عایق کاری چند باره  و ظواهر ناخوشایند ایزوگام، می شود به این سود رسید که ایزوگام اصلا از دید ارتفاع قدمت و توجیه اقتصادی برای عایق کاری استخر مطلوب نمی‌باشد.


از‌آنجا که طبق تجربه های کسب گردیده در سال های مدید، عایق های سنتی و قیری نظیر ایزوگام و قیر کیسه در قبال نفوذ آب دوام و مقاومت کافی را دارا نمی باشند به کار گیری از عایق و رنگ استخر نانو تازه ترین تکنولوژی روز می‌باشد؛ که به خواسته عایق کاری همگی سطح ها از گزاره عایق کاری و رنگ استخر و رفع اختلال نشتی تمامی سطح های قابل به کار گیری می‌باشد این عایق استخری دارنده مقاومت بالایی بوده و در میان گونه های شیوه آببندی استخر مطمئن ترین،آسوده ترین  و اقتصادی ترین طریق جهت رفع نشتی استخر بوده و در رنگ های گوناگون و گونه بی رنگ جانور می باشدکه مدل بی رنگ ان (به عنوان چسب عایق بندی استخر) قابل استعمال است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.