مزایای عایق کاری پی ساختمان

با گذشت بازه زمانی وجود نم و رطوبت در ساختمان ها یک عدد از مشکل ها حیاتی و کلیدی در ساختمان ها می باشد که به مرور سبب ساز ایجاد ضرر و زیان های جبران ناپذیری در ساختمان ها می شود .از این رو برتی جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت از عایق کاری پی ساختمان به کار گیری می کنند . در این جا با روش ی عایقکاری رطوبتی ساختمان آشنا می شویم ، پس تا آخر هم پا ما باشید . 

عایق 
کاری پی ساختمان 
عایق 
کاری پی ساختمان عایق کاری پی ساختمان جهت پوشاندن مرحله برای خودداری از نفوذ رطوبت و آب به داخل آن انجام می شود . یکی از همگانی ترین منش های عایق بندی رطوبتی بوسیله قیر و گونی انجام می شود .با گذشت برهه زمانی و پیشرفت تکنولوژِی عایق های پیش ساخته وارد بازار شدند به اسم ایزوگام که فعالیت را برای اشخاص سهل و آسان کرد . ایزوگام ها به نسبت رویکرد های قدیمی تر عایق کاری در بازه کوتاه و بدون تولید مزاحمت انجام می شود . به طراوت مهندسین در نظارت و پژوهش ها خویش از منش های جدیدی برای تولید عایق های رطوبتی به کار گیری کرده اند و با استعمال از مواد نانو علاوه بر مصالح ساختمانی ضد آب عایق های رطوبتی نانو هم ساخت کرده اند . 

منش 
های عایق کاری پی ساختمان یک عدد از روش های عایق کاری پی ساختمان استعمال و نصب ایزوگام می باشد . طبق استاندارد های جان دار در جمهوری اسلامی ایران عایق های رطوبتی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل عایق رطوبتی پیش ساخته ( ایزوگام ) برای پی ساختمان و عایق رطوبتی پیش ساخته برای سطوحی چون بدنه و پشت بام ساختمان ها می باشد .برای عایق کاری پی ساختمان مقدمه پی ساختمان را با قیر کاملا می پوشانند و آن‌گاه از نصب عایق به دور حاشیه های آن را جوشکاری می نمایند .برای عایقکاری پی ساختمان به جهت اهمیت آن از ایزوگام های استاندارد به کارگیری می نمایند . 
بعد از آن از ایزوگام یکی از راه و روش های عایقکاری رطوبتی ساختمان که از گذشته تا به امروز موضوع به کارگیری قرار می گرفته می باشد قیرگونی می باشد .برای عایقکاری پی ساختمان به منش قیرگونی مقدمه تراز پی را با قیر به طور کامل پوشانده و آن گاه اقدام بع پهن کردن لایه گونی می کنند و به ترتیب به همین منش عایقکاری تا آخر انجام می شود .در جمهوری اسلامی ایران قیمت ایزوگام به نسبت قیرگونی ذیل تر بوده به همین برهان برای پرهیز از نفوذ رطوبت از ایزوگام ها بیش تر استفاده می شود . 
مزایای 
عایق کاری پی ساختمان • 
وزن سبک و قابلیت و امکان انعطاف عالی آن ها • 
عدم شکنندگی و پوسیدگی در عایق های رطوبتی • 
مقاومت نیکی در برابر فشارهای احتمالی و انقباض و انبساط های ساختمان • 
مقاومت آن ها در گرمای مثبت 130 رتبه و سرمای منفی 40 درجه 
معایب 
عایق کاری رطوبتی با ایزوگام چنان چه از ایزوگام رطوبتی پیش ساخته بعد از 6 ماه از زمان ایجاد استفاده نشود احتمال فاسد شدن این عایق ها وجود داراست و در صورتی که نگهداری و حفظ های حتمی انجام نشود سبب ساز می شود ایزوگام خراب شود .طول عمر اثرگذار این عایق ها اندک می باشد و چیزی حدود 10 سال بوده و به استدلال هزینه های بالای عایق کاری رطوبتی و نیاز آن ها به نوسازی و تعمیر مجدد بعد از یکسری سال استعمال از عایق های رطوبتی پیش ساخته پیشنهاد نمی شود .عدم چسبندگی مناسب به تراز و تجزیه شدن براثر اشعه ماورای بنفش همه این موردها از معایب عایق کاری رطوبتی با ایزوگام می باشد . 

عایقکاری 
رطوبتی به منش نوین نانو عایقکاری رطوبتی به رویه نوین نانو پوششی انعطاف پذیر می باشد که در برابر رطوبت و آب عایق نیکی بوده و می تواند جایگزین قابل قبولی برای شیوه های معمول عایق کاری رطوبتی چون ایزوگام ، آسفالت ، قیرگونی و بقیه عایق کاری های ساختمانی نمود .ارتفاع قدمت مفید این عایق ها چیزی حدود 15 الی 20 سال بوده و به راحتی می بضاعت آن ها را نصب و رنگ عایق را تغییر و تحول داد . از پاراگراف خصوصیت با اهمیت این جور عایق های رطوبتی می توان به زخم نرساندن به محیط زیست اشاره کرد چون هیچ گونه آلودگی زیست – محیطی تولید نمی کند و در برابر عامل ها شیمیایی عایق قابل قبولی می باشد . 
شرکت ایران پارس مفتخر می باشد که با چند سال تجربه در مورد تولید اشکال عایق های ساختمانی در اکنون حاضریکی از بزرگترین شرکت های خرید و فروش پشم سنگ و پشم شیشه می باشد . جهت کسب داده ها بیش خیس در موضوع خرید گونه های عایق های حرارتی و رطوبتی از طریق شماره تماس های جانور در سایت با کارشناسان و مشاوران ذی‌ربط در ارتباط باشید . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.