آب بندی سنتی یا مدرن؟کدام بهتر است.

آب بندی ساختمان

انواع 

عایق رطوبتی بر شالوده نوع مواد تشکیل دهنده گونه های 

عایق رطوبتی بر پایه دسته مواد تشکیل دهنده میتواند شامل زیرگروه های زیر باشد 

عایق 

های رطوبتی بر مبنا قیر این گروه همانگونه که از اسم آنها پیداست عایق های رطوبتی هستند که مثل ایزوگام و قیرگونی قسمتی از چسباننده اجزای این عایق رطوبتی را قیر تشکیل می‌دهد . 


عایق 

های رطوبتی بر پایه پلیمری (عایق های پلیمری) قسمتی از چسباننده این عایق های رطوبتی را اشکال پلیمر و یا کوپلیمرهای مبنا آب و یا مبنا حلالی تشکیل می دهند . عایق های رطوبتی بر مبنا پلی یورتانها از مجموعه عایق های رطوبتی مبنا حلالی می‌باشند . که به دلیل ارزش تمام گردیده ی بالای آنها، معمولا استفاده از این عایقهای رطوبتی در فضای ساختمان مقرون به صرفه نیست . همچنین عایقهای رطوبتی بر مبنا رزینهای اکریلیک و استایرن اکریلیک از گونه عایقهای رطوبتی بر اساس آب میباشند . معمولا عایقهای رطوبتی پایه آب خود به دو مجموعه عایقهای رطوبتی تک جزیی و عایق های رطوبتی دو جزیی تقسیم می شوند . 


عایق های رطوبتی دوجزیی معمولا دارای یک جز شالوده سیمانی میباشند که عایق رطوبتی MCI و عایق رطوبتی الیافدار RCI در این گونه قرار میگیرند . 


عایقهای رطوبتی تک جزیی اساس آب به دلیل نداشتن قسمتی از شالوده سیمانی دارای چسبندگی کمتری نسبت به عایقهای دو جزیی می باشند .


اما در بعضا از این تولیدات نظیر کالا Z90 سفارش میگردد در مقاطعی نسبت به اختلاط این عایق رطوبتی با یک ملات ماسه سیمان اقدام شود . که در فیض این اختلاط پوشش ایجاد شده بر روی تراز معمولا دارنده انعطاف پذیری پایینتری نسبت به عایق های رطوبتی دوجزیی مانند MCI را دارا بوده و احتمال ترکخوردگی ناشی از جلوس کرد بنا در آنان بخش اعظم است . 

پیدا کردن نشتی در شینگل سقف شیبدار

آب بندی ساختمان

شما می توانید به راحتی از نشتی آب در سقف دوری کنید و این عمل نیاز به تجربه خاصی ندارد . مجموعه پوشش بام تخت جمشید در این مقاله بر آن می‌باشد تا بتواند به شما دوستان نشان دهد که به چه شکل می توانید نشتی آب را در سقف شیبدار و شینگل تشخیص دهید و از ازدیاد آن بر روی سقف بنا خویش جلوگیری نمایید . 

واجب است بدانید که بیشتر نشتی ها در شینگل و سقف شیبدار در ده دقیقه قابل رفع می باشند 

پیدا 

کردن نشتی در سقف شیبدار 

نشتی 

در سقف شیبدار در حالتی که لکه های آب و یا این که خیسی بر روی سقف می بینید که چه بسا تا دیوارها نیز زیر آمده است به احتمال مضاعف علامت آن می‌باشد که سقف شیبدار شما چکه می نماید . در این رخ چه بسا در صورتی‌که لکه های پدید آمده بر روی سقف فراوان کوچک باشند بایستی بسرعت به دنبال برطرف کردن مشکل باشید . زیرا ممکن می باشد همین لکه های کوچک نشانه یک اختلال بسیار بزرگ باشند . 


اگر نسبت به این نشانه ها یعنی رویت لکه آب بر روی سقف شیبدار بی اعتنا باشید و سوای هیچ اقدامی یک تا دو سال آن را رها کنید، با هزینه ی فراوان گزافی بایستی این ایراد را بر طرف نمایید . لذا خوب تر میباشد آن‌گاه از رویت این نشانه سریعا به دنبال بر طرف کردن این اختلال باشید . درصورتی که به موقع از نشتی سقف شیب دار دوری کنید، هزینه و ضرر و زیان های ناشی از آن دست کم خواهد بود . 


پیدا 

کردن لکه آب بر روی سقف شیبدار در صورتیکه شما به اتاق ذیل شیروانی دسترسی دارید، آسوده ترین منش برای پیدا کردن محل نشتی این هست که به اتاق تحت شیروانی سقف شیبدار رفته و با به کار گیری از یک لامپ قوه به دنبال شواهد نشتی آب باشید . شواهدی مانند لکه های آب، لکه های سیاه رنگ و پوسیدگی . اگر دسترسی به اتاق زیر شیروانی برای شما طاقت فرسا می باشد خوب تر است که مستقیما بر روی سقف شیبدار رفته و محل های محتمل را بر روی شینگل سقف شیب دار آزمون کنید . 


پیدا 

کردن نشتی در سقف شیبدار 

در شرای پیدا کردن محل نشت آب در سقف شیبدار دشوار می باشد، می توانید با یک شیلنگ آب باغبانی به روی سقف شیب دار بروید و دقیقا بالای آن قسمت از سقف را که دارنده لکه ی آب می باشد را با استعمال از شیلنگ تر نمائید . از فرد دیگری یاری بگیرید و از او بخواهید که در خانه بماند و وقتی که لکه آب را خیس تر مشاهده کرد به شما اطلاع دهد . درحال حاضر شما می بایست به آرامی تمام بخش های سقف را تر نمایید تا همکارتان شما را از دیدن لکه آب آگاه نماید . 


این کار را تا هنگامی ادامه دهید که قطرات آب بروی سقف داخلی مشاهده گردد . لازم به توضیح هست که ممکن میباشد این کار سا‌عتها بطول انجامد، البته اصلی این است که بردبار باشید و محل آبریزی با شینلگ بر روی شینگل سقف شیبدار را با سرعت تغییر‌و تحول ندهید . هنگام خیس نمودن ممکن می باشد حس فرمائید که رنگ گزیده از شینگل سقف تغییر کرده است و یا این که چوب زیرین شینگل متورم شده می‌باشد . در این موقعیت شما می توانید مطمئن باشید که محل نشت آب را به صحت پیدا کرده اید . اکنون صرفا اضطراری می‌باشد که آن را برطرف کنید . 


آب بندی به کمک چسب بتن

آب بندی ساختمان

mیک عدد دیگر از روش‌ های عایق کاری بتن و سازه های بتنی در مجاورت آب، استعمال از چسب بتن یا این که لاتکس می‌باشد . این مواد به تنهایی به کار نمی‌ رود و می بایست با ترکیبی از ملات سیمان و بتن به کار برده شود . آب بندی بتن و سازه های بتنی در مجاورت آب با چسب بتن، در بتن هایی می‌ تواند قضیه استفاده قرار گیرد که بتن‌ ریزی آن به چهره یک پارچه و فارغ از درز و کنار گذاشتن باشد . در صورتی که بتن ‌ریزی به فیس منقطع باشد، عملیات آب بندی با لاتکس بی نقص نخواهد شد . میزان مصرف لاتکس بستگی به مقدار اختلاط بتن به اشکال دیگر مواد آب ‌بندی دارد . استفاده از چسب بتن در همگی قسمت های سازه های بتنی شایع بوده و می‌ تواند تا حدود متعددی از نفوذ آب و نشت آن دوری کند . همینطور چسبندگی بتن را نسبت به اشکال ملات ها و بتن ریزی تازه مضاعف می نماید . 


دریافت 

دیتاشیت دانلود دیتاشیت آب بندی به کمک چسب بتن اخذ 

لیست قیمت دانلود لیست ارزش آب بندی به امداد چسب بتن 


برچسب: 

آب بندی سد, ترک بتن, ترمیم بتن اکسپوز, ترمیم بتن کف, چسب بتن, فروش مصالح آب بندی, تولید ها مقاوم‌سازی, مقاوم سازی فونداسیون, ملات تعمیری 

خواص و اثرات واترپروف پودری بتن

تولید 

بتن نفوذ نا پذیر و ضد آب 

مسدود 

شدن همگی مشکل و فرج و تخلخل های ناشی از کسری ریز دانه ها 

منتقل 

شدن خاصیت آبگریزی ماده واتر پروف پودری به تیتر یه فیلر 

به 

بتن 

رفع 

نفوذ دست اندرکاران مخرب به داخل بتن 

آب 

بند ماندن بنا در دراز مدت به ادله آب بندی کاپیلارهای بتن 

ممانعت 

از هجوم سولفاتی و قلیایی شدن 

آب بندی ساختمان

ممانعت 

از ورود یون و عامل ها شیمیایی خورنده به داخل جان بتن 

پخش 

شوندگی راحتی ذرات باطن مخلوط بتنی 

عدم 

تاثیر منفی در مقاومت فشاری بتن 

پرهیز 

از نفوذ محلول های شیمیایی 


معرفی 

بتن پلاست ساخت 

کننده انبوه اسپیسر و صلیب های کاشی ، نوارهای آب بندی واتراستاپ ، مواد شیمیایی بتن مانند روانسازهای بتن ، مواد آب بند کننده بتن ، گونه های عایق های ساختمانی ، گروت ها و مواد ترمیمی بتن ، انواع چسب های ساختمانی 


خدم 

دستورالعمل مصرف پودربندکشی آب بند MCM:

از پکیج آب بندی خدمت بهداشتی می توانید برای آب بندی و رفع نم کف سرامیک شده سرویسهای بهداشتی سوای نیاز به تخریب استفاده فرمایید . استفاده از این پکیج آب بندی حتی برای سرویسهای بهداشتی که تا کنون اختلال نشتی و آب بندی ندارند نیز پیشنهاد می‌گردد . از آنجایی که معمولا در روند شستشوی کف سرویسها، از مواد شوینده اسیدی نظیر جوهر نمک استعمال میگردد، به استدلال ضد اسید بودن متاع X-Proof به کارگیری از این عایق نامرئی به جهت نگهداری آب بندی خدمت بهداشتی در دراز دوران سفارش می گردد . فرمان مصرف محصول ها جانور در پکیج آب بندی سرویس بهداشتی در ذیل آمده است . 

راهبرد 
مصرف پودربندکشی آب بند MCM: 1 – ابتدا با استفاده از یک جسم نوک تیز داخل بندها را کاملاً پاک نمایید و هرگونه نقاط سست را قطع کنید . 

2 – با استفاده از یک تمیزکننده قوی، همگی سطوح را از هرگونه چربی، آلودگی و گرد و غبار کاملاً تمیز فرمایید . 

3 – پودر بندکشی آب بند MCM را با میزان کافی آب مخلوط فرمایید تا به رخ خمیری در بیاید . 

4 – داخل همه بندها را با به کارگیری از خمیر به دست آمده و با کمک کاردک یا این که به رخ دستی، لبریز نمائید . 

5 – درزهای دیوارها به کف را با به کار گیری از خمیر به دست آمده ماهیچه کشی فرمایید . 

6 – دست‌کم 24 ساعت از ریختن آب روی نواحی ترمیم گردیده دوری نمائید و اذن دهید تا بندها کاملاً خشک شود . 

7 – پس از کم آب شدن بی نقص بندها، با استعمال از عایق نامرئی X-Proof روی بندها را پوشش دهید .