آب بندی خدمت های بهداشتی

آب بندی خدمت های بهداشتی، یا عایق کاری در برابر آب و رطوبت در دستشویی ، خزینه و استخرها به برهان این که این فضاها به طور مستمر در معرض آب هستند، امری لازم می‌باشد . در خیلی از مواقع عدم آب بندی و عایق کاری درست خدمت های بهداشتی مشکل‌ها فراوانی را برای ساکنین منازل، ساختمان ها و استخرها ساخت می نماید . 

یکی از نکات مهم که منجر به برنده یا این که ناموفق شدن آب بندی و عایق کاری رد برابر آب و رطوبت در اماکنی که بازخورد همیشگی با آب دارا هستند می شود، توجه و یا عدم توجه به محل اتصال دیوار های با کف و سقف است . از آن جایی که دیوارها و سقف و کف در محل تقاطع اتصال ضعیفی دارا‌هستند و هم تکان سازه ای که ناشی از تنش های حاصل از لود و باربرداری یا این که انبساط و انقباض می باشد، که اکثر وقت ها در این محل ها پدیدار می شود . این نقاط اهمیت خاصی در آب بندی پیدا می کنند و معمولا استارت نفوذ آب و رطوبت از این محل هاست . 
نکته بعدی دارای اهمیت بعدی در نحوه چیدمان کاشی ها و سرامیک هاست . دقت گردد که هنگام نصب کاشی و سرامیک درز دربین آن ها الگوی اثبات و معینی داشته باشند نگهداری پهنای درزها ، نکته مهم دیگری در پیروزی یا این که عدم پیروزی آببندی در سرویس های گرمابه ، توالت و … . می باشد . برای این عمل از ابزاری به اسم اسپیسر نیز میتوان به کارگیری کرد . 

آببندی 
سرویس های بهداشتی آببندی 
خدمت های بهداشتی 
نقاط 
حیاتی خیس در آببندی خدمت ها آببندی 
درز بین دیوارها و کف سرویسهای بهداشتی 
آببندی 
خدمت های بهداشتی مثال 
های فاصله ساز یا اسپیسر(Spacer) 


آب بندی و عایق کاری سرویس های بهداشتی ، سرویس بهداشتی ، دستشویی ، خزینه و یا این که استخر ها و آبگینه ها بسته به این که مواد و مصالح به عمل رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت . به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و خزینه که عمده از کاشی و سرامیک به کار گیری می گردد خویش مصالح جراحت ظاهری نمی بینند، البته عدم درزبندی درست فی مابین کاشی ها و سرامیک ها منجر عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای همسایه می شود . همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها سبب پیدایش پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس مسئله آن ها می گردد . 

نقص‌ دیگر دارای ارتباط با این فضاها در فیس عدم آب بندی و عایق کاری صحیح سرویس های بهداشتی و گرمابه ، در دیوار های بیرونی قابل مشاهده میباشد . دیوارهای بیرونی بسته به دسته اندود یا پوشش شان عارضه های گوناگونی نشان می دهند . برای مثال در‌صورتی‌که گچ باشد به رخ شوره زدگی و قابل انعطاف شدن گچ و به مرور یار با ورم کردگی و ریزش گچ ها همراه خواهد بود . در‌صورتی‌که پوشش رنگی داشته باشد رنگ ها ترک خورده و پوسته می نمایند و در نهایت می ریزند . در مسئله مصالح دیگر نیز نظیر ورقه دیواری هم موارد فوق درستگو می‌باشند . در تمام فرایند آب بندی می بایست به این نقاط اعتنا ویژه ای گردد . و در پایان تمام فرایند کار در نقاط اتصال دیوار و کف، از ماستیک ها و خمیرهای آب بند کننده با خواص کشسان یا الاستیک و یا این که به کارگیری از جزئیات اجرایی درست و مطلوب می باشد . 

استفاده 
از ماستیک برای آب بندی به کارگیری 
از ماستیک برای آب بندی 

به طور کلی در اکثر تولید و ساز های کشور برای آب بندی سرویس های گرمابه ، سرویس بهداشتی و استخر از قیر به صورت ایزوگام یا قیرگونی استفاده می شود . پس از صورت گیری کف و دیوارها در ساختمان که معمولا کف بتن یا سیمان است، دیوارها فارغ از این که مصالح آن ها هر چه باشد سیمان کاری گردیده و پس از آن لایه های قیری مهیا شده پایین تیتر ایزوگام یا این که قیرگونی استعمال می گردد . 

مزایا و معایب سیستم های اساس قیری در جای خویش دعوا می شود، اما حداقل مشکل این سیستم ایراد چسپیدن و اتصال مصالح بعدی به آن هاست . این مسئله در درون خدمت های سرویس بهداشتی و خزینه با یک سری ضربه انگشت قابل لمس می باشد . به طوری که در هر جا صدای ضربه ها بم و کوبه ای گردد نشانگر آزاد شدن اتصال کاشی و سرامیک از بستر می باشد . و در این نقاط کاشی و سرامیک اصطلاحا خودشان را ول کرده اند . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.