آب بندی تونل

آب بندی ساختمان


آب بندی تونل از مواقعی میباشد که می بایست در تولید تونل و در زمانه مراقبت به آن اعتنا بسیار نمود. آب بندی تونل ممکن میباشد در وجه بیرونی یا این که وجه درونی تونل صورت پذیرد.

آب بندی تونل از مواقعی میباشد که می بایست در تولید و حفظ تونل ها به آن اعتنا نمود. تونل گذری میباشد تحت زمینی یا این که پوشیده گردیده با سختی ها گوناگون که دسترسی به نقاط یگانه را ساخت می‌کند. تونل ها معمولا برای گذر از موانعی همچون کوه، رودخانه، دریا و… ساخته می گردند.  تونل ها میتوانند کاربردهای دیگری مانند عبور قطار، دوچرخه سوارها، عبور پیاده و… داشته باشند. گهگاه ممکن میباشد تونل ها به مراد مراقبت حیات وحش یک ناحیه و یا این که عبور از یک ناحیه خطرناک تشکیل شده باشند.


اشکال تونل

با دقت به جور کاربری که تونل داراست، بنا و مکان یابی آن متعدد خواهد بود. مکان یابی تونل ها از مسائل لبریز اهمیتی میباشد که بایستی به آن دقت شود. اراضی با حالت مختلفی که دارا‌هستند میتوانند برای ایجاد تونل مشکلاتی را ساخت کنند. زمین های سست، آبدار، گسل زده و… حتی ممکن میباشد ناخواسته در مسیر جاده، سامانه ریلی و یا این که کانال ی اتصالاتی متبوع باشد. در این حالت بایستی محاسبات و مطالعات به طوری باشد که شایسته ترین بنا ممکن برای این سیرتکامل اراضی ساخته شود.


آب بندی تونل

یکی گرفتاری ها گذشته و بعداز تولید تونل ها، نفوذ آب به باطن آن میباشد. آب بندی تونل به شیوه های مختلفی فیس می‌گیرد. این آب بندی میتواند در وجه بیرونی تونل و یا این که در وجه درونی آن صورت پذیرد. به جداره بیرونی تونل وجه مثبت و به جداره درونی آن وجه منفی گفته می‌شود. معمولا در رخ قابلیت و امکان آب بندی تونل از وجه مثبت چهره می‌گیرد مگر آن که وجه بیرونی در دسترس نباشد که در این‌حالت از روش وجه منفی بوسیله ی تزریق مواد مختلفی همچون رزین و فوم، آب بندی چهره می‌گیرد. موردها مختلفی در گونه آب بندی تونل و کارایی آن اثرگذار میباشند که از مهمترین آنها می شود به مورد ها ذیل اشاره نمود.


عمق قرارگیری تونل

گونه بنا تونل

هزینه تولید

مراقبت در طولانی مقطع

گونه حفاری تونل

بالاترین سطح آب تحت زمینی

مواقعی مانند ph آب و مواد شیمیایی و معدنی جانور در آن

کیفیت اجرای آب بندی

گزینش شایسته ترین گونه آب بندی به وسیله طراح کارشناس

بازرسی در طول تولید و آب بندی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.