آب بندی استخر

آب بندی ساختمان


کی از مهم ترین فاکتور ها و مختصات استخر ها به علت کاربری  آن ها مبحث آب بندی است. آب بندی در استخرها به علت مختصات منحصربه‌فرد خویش مستلزم توجه فعالیت و تصمیم گیری های ویژه ای میباشد . از گزاره مواقعی که میتواند سبب ساز تمایز آب بندی استخرها با بقیه بنا های آبی‌رنگ مانند مخازن آب یا این که فاضلاب هست می شود به نکات زیر اشاره نمود :

۱.تغییرات دمایی آب و انبساط و انقباض ناشی از آن در بنا استخر

۲.عدم دسترسی به بدنه استخر در اکثری از مواقع که به علت اجرای پوشش پایانی مانند کاشی کاری قابلیت تعمیرات ثانویه غیر ممکن دشوار و هزینه بر میباشد.

۳. جابجایی و نشت در بدنه به علت اینکه در بخش اعظمی از مواقع استخرها با استعمال از مصالح سنتی مانند خشت و یا این که بلوک ساخته می‌شوند و این دستور به علت ناهمگن بودن بنا قادر است باعث به تولید رخنه‌ و یا این که جابجایی های هر تعدادی کوچک گردد که به نوبه خویش می‌تواند سبب ساز تولید نشتی هایی در استخر گردد.

۴.  اجرای بنا در پارت ها کوچک به علت تولید سنتی که سبب به ساخت درزهای متعدد اجرایی میشود.

۵.عدم قابلیت و امکان آب بندی به طور فار منفی به علت نا پیدا بودن محل نفوذ آب و در کمی از مواقع عدم دسترسی به پشت دیوار استخر

آب بندی پشت بام



اجرای ایزوگام مشقت بار و مستلزم مهارت و با خطر یاور میباشد. در حالی که عایق رطوبتی کالیمورا به طور تک جزئی و دارنده اجرای سهل بوده بوده و تماما سوای ضرر و زیان و فاقد هر سیرتکامل عطر هست.

اعتنا به‌این نکته ضروری هست که به جهت گران بودن قیر خالص و ناخالصی های بیش تر گردیده به قیر ها قدمت موثر این تولیدها به شدت کاهش مییابد.

از سایر مزایای عایق رطوبتی پشت بام کالیمورا می شود به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد چراکه در فصول سرد از هدر رفت سوز و سرما پرهیز کرده و در فصول گرم موجب بازتابش بیشتراز ۸۰% انرژی خورشید گردیده و تحت عنوان یک عایق رطوبتی و حرارتی کار می‌کند.

این عایق پشت بام موجب آبندی بی نقص و رفع خلل نشتی گردیده و در مقابل فروغ خورشید رنگ خویش را محافظت می نماید. دوره کم آب شدن آن معدود و فاقد هرگونه عطر و مواد مضره میباشد.

عایق رطوبتی پشت بام کالیمورا دارنده رنگ بندی های گوناگون متناسب با دور و اطراف و ذوق وسلیقه های متفاوت می‌باشد.

عایق رطوبتی کالیمورا صرفا عایق رطوبتی پلیمری در مرز و بوم هست که پیروز به کسب استاندارد کارگاه شده‌است.

عایق رطوبتی پشت بام کالیمورا یکی شایسته ترین مواد جهت عایق کاری سطح ها و بنا های متعدد است. با اعتنا به ایراد نشتی پشت بام در فصول گوناگون به کار گیری از عایقی باکیفیت و دوام بالا توأم با ظاهری خوشگل دارای اهمیت است.  با اعتنا به عدم رضایت مشتریان از طریق های سنتی نظیر قیرگونی و ایزوگام به جهت عدم مقاومت در قبال تغییرات دمایی، جداشدن اورلپ ها و در فیض ارتفاع قدمت زیر این طرز ها، به کار گیری از عایق رطوبتی پشت بام کالیمورا پیشنهاد می شود.

آب بندی سرامیک



پرهیز از تخلخل بتن. منافذی که در بتن موجود است یا با آب یا با هوا لبریز می شوند. هر چقدر تخلخل بتن بیشتر باشد، مقاومت آن کاهش بیشتری خواهد داشت. تخلخل بتن تا حد زیادی متاثر از نسبت آب به سیمان در ترکیب بتن میباشد. ولی هنگامی که نانو تکمیل کننده بتن به کارگیری می‌کنید سبب ساز می‌گردد تخلل های حتی‌در حد نانو را نیز مالامال کند.

-  با اعتنا به عدم نفوذ رطوبت و آب به درون بتن در فصل‌زمستان پرهیز از یخ زدگی و شکاف می‌شود.


عایق کاری آشپزخانه و سرویس بهداشتی با قیرگونی یا ایزوگام

آب بندی ساختمان


عایق کاری کف آشپزخانه و توالت و فضاهای شبیه و مکانهایی که قابلیت و امکان رطوبت بیش تر میباشد .

در مکانهایی که قابلیت و امکان ریزش آب در کف و نصیب زیر دیوارها وجود داشته باشد عایق کاری کف و پای دیوار امری ضروری میباشد . شایع ترین عایق که درین مورد ها به عمل می رود ، قیروگونی ، مشمع ، ایزوگام که به مطرح شدن آن‌ها اکتفا میگردد .


طریق عایق کاری همانند عایق کاری بام میباشد . با این تفاوت که عایق کاری قائم یا این که عمودی پای دیوارها در این جا ها تا 15 سانتی متر فراتر از بالاترین نقطه ای که قابلیت و امکان ریزش آب و تجمع آن موجود است ( مانند حاشیه وان ، ذیل دوش ) ضروری میباشد . در محل کفشور آشپرخانه و گرمابه و محل نصب ظرف سرویس بهداشتی بایستی توجه شود که لایه های عایق ( قیرگونی ، ایزوگام ) تا درون لوله فاضلاب امتداد یابد .


مزیت عایق کاری کف آشپزخانه و خدمت های بهداشتی با ایزوگام در اجرای سریع ، قیمت خوب ایزوگام است .


مدل‌هاایزوگام، عایق کاری، قیرگونی

برچسب‌هاایزوگام، عایق بندی، عایق کاری، عایق کاری آشپزخانه و توالت با قیرگونی یا این که ایزوگام، بها ایزوگام

ناوبری نوشته‌ها

عایقکاری زیرزمین با قیرگونی و ایزوگام

عایق کاری بام تخت با قیرگونی یا این که ایزوگام


مزایای عایق ایزوگام

آب بندی ساختمان


انعطاف پذیری بالا


مقاوم در قبال شوک‌های حرارتی،انبساط و انقباض به علت دارا بودن لایه پلی استر


سبک بودن به مقدار حدود ۴ کیلوگرم بر متر مربع


مقاوم درگرمای ۱۳۰ + سکو و سرمای ۴۰- جایگاه


مقاوم در قبال پوسیدگی و شکنندگی


اجرای سریع و راحت


برو به بالاتفاوت عایق نانو و ایزوگام

بعداز شناخت با تعاریف و خصوصیت‌های عایق‌های رطوبتی نانو و ایزوگام، وقت آن رسیده میباشد که مقایسه پایانی را در میان این دو عایق انجام دهیم.


مقاومت در قبال رطوبت و نوروروشنایی خورشید


عایق رطوبتی نانو نفوذناپذیری بالایی در مقابل رطوبت و توده شدن آب دارااست. این در حالی میباشد که هنگام نصب عایق ایزوگام اکثرا پیشنهاد می گردد که تا حد قابلیت از عده شدن برف و باران روی ایزوگام پرهیز شود. همینطور عایق نانو از سطح غیروابسته نشده و مغایر ایزوگام باد نمی‌نماید.


اجرا


اجرای عایق رطوبتی نانو بسیار سریع خیس از اجرای ایزوگام انجام میگیرد چون نحوه اجرای عایق نانو به طور دوغابی بوده، معمولا نیاز به امکانات خاصی ندارد و به وسیله بیش تر اشخاص قابلیت و امکان پذیر میباشد. همینطور معمولا پیشنهاد می شود عایق رطوبتی ایزوگام بعداز سپری شد ۲۸ روز بر روی بتن و یا این که سیمان اجرا شود. در شرایطی‌که اجرای عایق نانو هیچ محدودیت هنگامی ندارد.


بها


معایب استفاده از قیر گونی و ایزوگام

آب بندی ساختمان


معایب به کار گیری از قیر انبان و ایزوگام


 


قیر انبان و ایزوگام محصول ای نفتی و لایه ای پوششی میباشد برای عایق کردن سطوحی زیرا پی، دیواره، کف و بام ساختمان ها و استخرها در مقابل نفوذ آب در قبلی به کارگیری می‌گردید میباشد البته فعلا با ورود تولید ها آب بندی و ایزولاسیون با محوریت علم علمی بروز و نانو تکنولوژی استعمال از ایزوگام و قیر انبان خیر صرفا به صرف و اقتصادی نمی‌باشد بلکه به جهت معایب و ایرادات فراوانی که در حین به کار گیری از این مدل لایه بوجود میاید منسوخ شده میباشد .


امروز رغبت مهندسین و کارفرمایان برای به کار گیری از محصول ها جایگزین قیر و ایزوگام به طوری ارتقا پیدا نموده است که بازار این تولیدها روز آپ تو دیت مالامال رونق خیس شوید میباشد و مسئله ورود محصولاتی با فناوری های جهانی و علمی برگزیدگان موسسه ها دارای اعتبار جهان را آماده کرده است .


در‌حالتی که قصد دارید سطوحی مثل پشت بام را ایزولاسیون کنید که در قبال تابش مستقیم نوروفروغ خورشید و گرما جای‌دارد، بهتر میباشد از ایزوگام به کار گیری نکنید. در شرایطی‌که قصدتان عایقکاری پی ساختمان یا دیواره و کف سرویس های بهداشتی میباشد، از ایزوگام به کار گیری نکنید تا اقتصادی خیس باشد.

استاندارد هر عایق رطوبتی برای آب و هوای مختص کمابیش متعدد میباشد، البته تولیدات استاندارد و مطمئن خیس در هرجایی از بنا و ساختمان به شما اذن می‌دهد تماما استعمال از قیرگونی و ایزوگام را کنار بگذارید .


در ایزوگام به جای استعمال از پلیمر یا قیر مرغوب پودرهای معدنی یا مواد غیرپلیمری به کار می رود و از همین رو گونه تقلبی آن بویی نامطبوع و شبیه گازوئیل صنعتی (مازوت) می دهد. در شرایطی که دست تان را بر قسمتی از لایه خارجی و سوای پوشش ایزوگام نامرغوب بکشید نیز ذرات و رنگدانه های سیاه به دست تان می چسبد



می قدرت یک تکه کوچک از عایق را برش بخشید و بعداز دو ساعت نگهداری در فریزر، آن را تا زاویه حدود 120 سکو خم کرد. در صورتی‌که از ناحیة خم گردیده شکسته یا ترک بردارد، مال ایزوگام خوب نیست.


 


1- فاسد شدن عایق بعداز ۶ ماه (از دوره ایجاد ) بعلت عدم محافظت مناسب


2ـ معدود بودن ارتفاع قدمت اثر گذار  ارتفاع قدمت نزدیک به 2 سال


شناسایی نم دیوار: لکه های آب

آب بندی ساختمان


حدس نخستین بخش اعظمی از اشخاص این میباشد که شاید ایزوگام و عایق سرویس بهداشتی یا این که خزینه یا این که آشپزخانه یا این که سقف ساختمان ترک گردیده و منجر ساخت رطوبت و نم می‌شود که‌این حدس در موردها متعددی سبب می‌گردد که مبادرت به تخریب نصیب هایی از ساختمان نمایند. البته بعد از کشف کردن برهان اصلی ساخت نم و رطوبت از این عمل پشیمان شوند. آری در اکثری از مورد ها وجود نقص در ایزوگام ، قیرگونی و عایق های گوناگون ساختمان منجر نم و رطوبت میگردد البته بهتر میباشد گذشته از تخریب دستشویی، خزینه یا این که آشپزخانه منزل خویش، به جهت پیدا شدن نم و رطوبت متمرکز گردید یا این که از کارشناس این دستور یاری بگیرید.

مقاله اضافه:برای نصب سرویس بهداشتی خارجی در منزل، خودتان دست به عمل گردید

چگونگی تعمیر و لکه گیری نقاطی که از آنان آب به دیوار نفوذ می‌نماید

رطوبت دیوارها ممکن میباشد در اثر ساخت میعان در فضای داخلی ساختمان و یا این که نفوذ آب از خارج ساختمان به داخل دیوارها پدید آمده باشد. شایسته ترین منش این میباشد که یک صفحه آلومینیومی مربع صورت طوری بر روی دیوار قرار داده و بچسبانید که هوا از هیچ یک از اضلاع آن وارد نشود. بگذارید ۲ روز برگه آلومینیومی به همین صورت باقی بماند و بعد از ۲ روز آن را بردارید در حالتی‌که نصیب بیرونی نوار آلومینیومی نمناک میباشد اختلال از میعان درون ساختمان هست.

این ایراد را می قدرت از روش نصب یک دستگاه رطوبت زا و یا این که یک دستگاه تهویه در زیرزمین حل کرد. در حالتی که بخشی از کاغذ آلومینیومی که با دیوار در تماس بوده نمناک شد، نقص‌ از خارج ساختمان میباشد براین اساس برای تعمیر و از فی مابین بردن این نقص‌ به ترتیب تحت کار فرمائید:

دیوارها را به صدق بازنگری نمایید و محل نشتی آب و نقاطی که دارنده درز و رخنه‌ میباشند را شناسایی فرمایید . این نقاط می‌توانند طرفین بالایی سقف که به ناودانی منتهی می‌شوند و یا این که پایین طاق بالکن باشد . در رخ قابلیت و امکان نگذارید مسیر آب به سمت دیوارها باشد .

سوراخ های وسیع و رخنه‌ ها بایستی گذشته از جداربندی و نقاشی کردن تعمیر شوند . برای این مراد میتوانید از سیمان آبی‌رنگ استعمال فرمایید .

در صورتیکه شما نیز در خانه خویش با ایراد نم دادن دیوار و سقف یا این که اشتباهات دیگر از این دست دارید میتوانید با امداد پیمانکاران و هم محلی حرفه تاسیساتی چیدانه آن‌ها را بر طرف نمایید.

مطالب پیشنهادی: هر آنچه از آسانسورهای خانگی تا بالابرها لازم میباشد بدانید!

خنک کننده مطلوب با اعتنا به اقلیم خانه شما

شیرآلات خزینه را هوشمندانه و مقرون به صرفه گزینش فرمائید!

به چه ساختمانی منزل هوشمند میگویند؟

روشی بی آلایش برای تعمیر خراشیدگی کفپوش پارکت و لمینت

مبداء: چیدانه