کوتینگ و آب بندی


روشهای آب بندی:

کوتینگ و آب بندی مخازن بتنی عمومأ به دو شیوه کلی قبلی از اجرا و بعداز اجرا تقسیم میشوند که برای هر یک بسته به حالت حکم کننده و نیاز پروژه ممکن میباشد از یک یا این که یک سری نحوه ترکیبی سود کرده شود. به دلیل شناخت با روشهای جان دار جدا سازی تحت را ملاحضه کنید.

1- آب بندی گذشته از اجرای بنا:

برای واترپروف کردن بنا بتنی قبلی از اجرا میتوان از اشکال افزودنیها برای طرح اختلاط بتن و یا این که تولید ها ژئو سنتتیک برای ساخت پیاله آب بند به کار گرفت. افزودنیهای کارآمد و مطلوب برای اینکار دربرگیرنده موردها پایین می‌گردد:

1-1) پاور ژل میکروسیلیس Arta-Gel C220

2-1) مایع آب بند کننده بتن Arta-Proof

3-1) پودر کریستال شونده Arta-Crystal A300

4-1) استعمال از واتر استاپ های بنتونیتی، هیدروفیلی و PVC

5-1) به کار گیری از مواد ژئو سنتتیکی مانند ژئو ممبرین یا این که ژئو ممبران ها، ژئو تکستایل و …

6-1) کارگذاری زهکش و هدایت آبهای ذیل زمینی پشت جداره بتنی

هریک از مورد ها خاطر گردیده فوق مسائل فنی و تکنیکال یگانه خویش را دارا هستند و استعمال از هر مورد تخصص ویژه ای را می طلبد. بطوریکه لازمه استعمال از هرکدام به تنهایی یا این که بصورت کامل کننده داشتن مهارت و تجربه کافی میباشد.
2- آب بندی پس از اجرای بنا:

بعد از اجرای یک بنا بتنی، اعم از هیدرولیکی یا این که بنا معمولی همچون ساختمان و دیوار حائل، در فیس عدم آتیه نگری مهندسی در رابطه مسائل مرتبط با آب بندی، بنا با خطاها بسیار بدون شوخی روبرو خواهد شد. در این مورد حتی چشم گردیده بخشهایی از بنا نصفه ایجاد برای انجام آب بندی گزینه تخریب قرار گرفته و علاوه بر ارتقاء هزینه و زمانه، موجبات مضرات ناشی از ضربات دینامیکی نتایج از تخریب و یا این که بستر سازی برای خوردگی فولاد بدلیل شکافت آب به درون بتن و همینطور وقوع پدیده شستگی آماده شده‌است. آب بندی بنا بعداز اجرا همانند پیشین از اجرا روشهای متفاوتی دارااست که درپی به تعداد پر رنگ ای از آن ها اشاره خواهد شد:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.