معایب استفاده از قیر گونی و ایزوگام

آب بندی ساختمان


معایب به کار گیری از قیر انبان و ایزوگام


 


قیر انبان و ایزوگام محصول ای نفتی و لایه ای پوششی میباشد برای عایق کردن سطوحی زیرا پی، دیواره، کف و بام ساختمان ها و استخرها در مقابل نفوذ آب در قبلی به کارگیری می‌گردید میباشد البته فعلا با ورود تولید ها آب بندی و ایزولاسیون با محوریت علم علمی بروز و نانو تکنولوژی استعمال از ایزوگام و قیر انبان خیر صرفا به صرف و اقتصادی نمی‌باشد بلکه به جهت معایب و ایرادات فراوانی که در حین به کار گیری از این مدل لایه بوجود میاید منسوخ شده میباشد .


امروز رغبت مهندسین و کارفرمایان برای به کار گیری از محصول ها جایگزین قیر و ایزوگام به طوری ارتقا پیدا نموده است که بازار این تولیدها روز آپ تو دیت مالامال رونق خیس شوید میباشد و مسئله ورود محصولاتی با فناوری های جهانی و علمی برگزیدگان موسسه ها دارای اعتبار جهان را آماده کرده است .


در‌حالتی که قصد دارید سطوحی مثل پشت بام را ایزولاسیون کنید که در قبال تابش مستقیم نوروفروغ خورشید و گرما جای‌دارد، بهتر میباشد از ایزوگام به کار گیری نکنید. در شرایطی‌که قصدتان عایقکاری پی ساختمان یا دیواره و کف سرویس های بهداشتی میباشد، از ایزوگام به کار گیری نکنید تا اقتصادی خیس باشد.

استاندارد هر عایق رطوبتی برای آب و هوای مختص کمابیش متعدد میباشد، البته تولیدات استاندارد و مطمئن خیس در هرجایی از بنا و ساختمان به شما اذن می‌دهد تماما استعمال از قیرگونی و ایزوگام را کنار بگذارید .


در ایزوگام به جای استعمال از پلیمر یا قیر مرغوب پودرهای معدنی یا مواد غیرپلیمری به کار می رود و از همین رو گونه تقلبی آن بویی نامطبوع و شبیه گازوئیل صنعتی (مازوت) می دهد. در شرایطی که دست تان را بر قسمتی از لایه خارجی و سوای پوشش ایزوگام نامرغوب بکشید نیز ذرات و رنگدانه های سیاه به دست تان می چسبد



می قدرت یک تکه کوچک از عایق را برش بخشید و بعداز دو ساعت نگهداری در فریزر، آن را تا زاویه حدود 120 سکو خم کرد. در صورتی‌که از ناحیة خم گردیده شکسته یا ترک بردارد، مال ایزوگام خوب نیست.


 


1- فاسد شدن عایق بعداز ۶ ماه (از دوره ایجاد ) بعلت عدم محافظت مناسب


2ـ معدود بودن ارتفاع قدمت اثر گذار  ارتفاع قدمت نزدیک به 2 سال


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.