آب بندی سنتی یا مدرن؟کدام بهتر است.

آب بندی ساختمان

انواع 

عایق رطوبتی بر شالوده نوع مواد تشکیل دهنده گونه های 

عایق رطوبتی بر پایه دسته مواد تشکیل دهنده میتواند شامل زیرگروه های زیر باشد 

عایق 

های رطوبتی بر مبنا قیر این گروه همانگونه که از اسم آنها پیداست عایق های رطوبتی هستند که مثل ایزوگام و قیرگونی قسمتی از چسباننده اجزای این عایق رطوبتی را قیر تشکیل می‌دهد . 


عایق 

های رطوبتی بر پایه پلیمری (عایق های پلیمری) قسمتی از چسباننده این عایق های رطوبتی را اشکال پلیمر و یا کوپلیمرهای مبنا آب و یا مبنا حلالی تشکیل می دهند . عایق های رطوبتی بر مبنا پلی یورتانها از مجموعه عایق های رطوبتی مبنا حلالی می‌باشند . که به دلیل ارزش تمام گردیده ی بالای آنها، معمولا استفاده از این عایقهای رطوبتی در فضای ساختمان مقرون به صرفه نیست . همچنین عایقهای رطوبتی بر مبنا رزینهای اکریلیک و استایرن اکریلیک از گونه عایقهای رطوبتی بر اساس آب میباشند . معمولا عایقهای رطوبتی پایه آب خود به دو مجموعه عایقهای رطوبتی تک جزیی و عایق های رطوبتی دو جزیی تقسیم می شوند . 


عایق های رطوبتی دوجزیی معمولا دارای یک جز شالوده سیمانی میباشند که عایق رطوبتی MCI و عایق رطوبتی الیافدار RCI در این گونه قرار میگیرند . 


عایقهای رطوبتی تک جزیی اساس آب به دلیل نداشتن قسمتی از شالوده سیمانی دارای چسبندگی کمتری نسبت به عایقهای دو جزیی می باشند .


اما در بعضا از این تولیدات نظیر کالا Z90 سفارش میگردد در مقاطعی نسبت به اختلاط این عایق رطوبتی با یک ملات ماسه سیمان اقدام شود . که در فیض این اختلاط پوشش ایجاد شده بر روی تراز معمولا دارنده انعطاف پذیری پایینتری نسبت به عایق های رطوبتی دوجزیی مانند MCI را دارا بوده و احتمال ترکخوردگی ناشی از جلوس کرد بنا در آنان بخش اعظم است . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.