پیدا کردن نشتی در شینگل سقف شیبدار

آب بندی ساختمان

شما می توانید به راحتی از نشتی آب در سقف دوری کنید و این عمل نیاز به تجربه خاصی ندارد . مجموعه پوشش بام تخت جمشید در این مقاله بر آن می‌باشد تا بتواند به شما دوستان نشان دهد که به چه شکل می توانید نشتی آب را در سقف شیبدار و شینگل تشخیص دهید و از ازدیاد آن بر روی سقف بنا خویش جلوگیری نمایید . 

واجب است بدانید که بیشتر نشتی ها در شینگل و سقف شیبدار در ده دقیقه قابل رفع می باشند 

پیدا 

کردن نشتی در سقف شیبدار 

نشتی 

در سقف شیبدار در حالتی که لکه های آب و یا این که خیسی بر روی سقف می بینید که چه بسا تا دیوارها نیز زیر آمده است به احتمال مضاعف علامت آن می‌باشد که سقف شیبدار شما چکه می نماید . در این رخ چه بسا در صورتی‌که لکه های پدید آمده بر روی سقف فراوان کوچک باشند بایستی بسرعت به دنبال برطرف کردن مشکل باشید . زیرا ممکن می باشد همین لکه های کوچک نشانه یک اختلال بسیار بزرگ باشند . 


اگر نسبت به این نشانه ها یعنی رویت لکه آب بر روی سقف شیبدار بی اعتنا باشید و سوای هیچ اقدامی یک تا دو سال آن را رها کنید، با هزینه ی فراوان گزافی بایستی این ایراد را بر طرف نمایید . لذا خوب تر میباشد آن‌گاه از رویت این نشانه سریعا به دنبال بر طرف کردن این اختلال باشید . درصورتی که به موقع از نشتی سقف شیب دار دوری کنید، هزینه و ضرر و زیان های ناشی از آن دست کم خواهد بود . 


پیدا 

کردن لکه آب بر روی سقف شیبدار در صورتیکه شما به اتاق ذیل شیروانی دسترسی دارید، آسوده ترین منش برای پیدا کردن محل نشتی این هست که به اتاق تحت شیروانی سقف شیبدار رفته و با به کار گیری از یک لامپ قوه به دنبال شواهد نشتی آب باشید . شواهدی مانند لکه های آب، لکه های سیاه رنگ و پوسیدگی . اگر دسترسی به اتاق زیر شیروانی برای شما طاقت فرسا می باشد خوب تر است که مستقیما بر روی سقف شیبدار رفته و محل های محتمل را بر روی شینگل سقف شیب دار آزمون کنید . 


پیدا 

کردن نشتی در سقف شیبدار 

در شرای پیدا کردن محل نشت آب در سقف شیبدار دشوار می باشد، می توانید با یک شیلنگ آب باغبانی به روی سقف شیب دار بروید و دقیقا بالای آن قسمت از سقف را که دارنده لکه ی آب می باشد را با استعمال از شیلنگ تر نمائید . از فرد دیگری یاری بگیرید و از او بخواهید که در خانه بماند و وقتی که لکه آب را خیس تر مشاهده کرد به شما اطلاع دهد . درحال حاضر شما می بایست به آرامی تمام بخش های سقف را تر نمایید تا همکارتان شما را از دیدن لکه آب آگاه نماید . 


این کار را تا هنگامی ادامه دهید که قطرات آب بروی سقف داخلی مشاهده گردد . لازم به توضیح هست که ممکن میباشد این کار سا‌عتها بطول انجامد، البته اصلی این است که بردبار باشید و محل آبریزی با شینلگ بر روی شینگل سقف شیبدار را با سرعت تغییر‌و تحول ندهید . هنگام خیس نمودن ممکن می باشد حس فرمائید که رنگ گزیده از شینگل سقف تغییر کرده است و یا این که چوب زیرین شینگل متورم شده می‌باشد . در این موقعیت شما می توانید مطمئن باشید که محل نشت آب را به صحت پیدا کرده اید . اکنون صرفا اضطراری می‌باشد که آن را برطرف کنید . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.