رفع نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان

آب بندی ساختمان


امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی کارایی معماران بر این بوده تا بتوانند از شایسته ترین تکنیک‌ها و مصالح برای ایجاد منزل به کارگیری نمایند تا بتوانند منزل‌هایی مستحکم و در عین هم اکنون خوشگل بسازند البته در اثر مرور دوران حتی شایسته ترین منزل‌ها نیز مبتلا دگرگونی میشوند که نیاز به رسیدگی و تعمیر بخش‌های متفاوت میباشد.


یک کدام از جراحت‌های بدون شوخی که قادر است برای ساختمان بسیار مضر باشد، وجود نم و رطوبت میباشد. نم و رطوبتی که به باطن دیوارهای یک منزل نفوذ می کند اثر ها ضرروزیان باری را به هم پا داراست. در فیض در‌این نوشته ی علمی تصمیم گرفته‌ایم تا راهنمای بی نقص رفع نم دیوار منزل را در مشت شما در اختیار بگذاریم تا دانایی خویش را دراین باره ارتقاء دهید.


بعضی وقت ها به خیال و خاطر حالت آب و هوایی و گه گاه به خیال و خاطر مصالح نادرستی که در اسکلت ساختمان مستعمل میباشد رطوبت و نم ناشی از آب و یا این که هوا به راحتی به دیوارهای منزل نفوذ می نماید و ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری را به توشه می آورد. یکی مهم ترین نکاتی که معماران هنگام ایجاد اسکلت دیوارهای منزل بایستی به آن اعتنا نمایند استعمال از مصالح سبک و در عین درحال حاضر عایق حرارت، صوت و رطوبت میباشد.


علاوه بر این شرایط مکانی منزل نیز بسیار مهم میباشد. منزل‌ای که مدام در معرض بدون واسطه فروغ خورشید باشد و یا این که در یک حوزه‌ تماما مرطوب سازه گردیده باشد، درصورتی که که دیوارهای آن نتوانند در اختیار گرفتن جریان حرارت هوا، رطوبت و بخار آب را به عهده بگیرند، بعداز سپری شد دوران روزگار کوتاهی در گیر جراحت میگردند در سود دیوارهای یک ساختمان بایستی مقاومت کافی در قبال وضعیت جوی بار داشته باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.