آب بندی شیشه

آب 

بندی شیشه : 

آب بندی نمای شیشه ای تا حدودی مانند نمای کامپوزیت می باشد . 


برای اجرا آب بندی نمای ساختمان در این نماها نیز می بایست درزها را مقدمه تمیز و آن‌گاه درزها را با چسب پلی یورتان لبریز نمود . البته در این جا نیز به کارگیری از چسب کاغذی زیاد حائز اهمیت میباشد . 


در اجرای آب بندی نماهای شیشه ای توجه و حوصله سخن اولیه را می زند تا به زیبای و آراستگی نما خدشه ای وارد نشود . 


آب 

بندی در نماهای سیمانی، آجری و سنگی : 

نفوذ رطوبت در این نماها معمولا مربوط به کنار گذاشتن های می باشد که در مرحله نما بوجود آمده است و یا به دلیل بند کشی غیرمناسب در بخش هایی از نما می باشد . 


در هر دو فیس باید نصیب آسیب چشم ترمیم گردد .برای این خواسته از مصالح ساختمانی متفاوتی با شالوده ی سیلیکون و پلی یورتان استفاده می شود . به طور مثال برای نماهای سیمانی اطراف نصیب جراحت دیده تراشیده و با این مواد پوشانده می شود . برای ترمیم بندکشی نمای ساختمان نیز از همین مصالح ساختمانی به کارگیری میشود که با دقت به خاصیت فیزیکی ای که دارد در ابتدا ترک های مویین نما را مالامال می کند و آن گاه لایه ای مقاوم در برابر رطوبت را در مرحله نما بوجود می آورد که شما را از استفاده ی مجدد از دیگر عایق های نمای ساختمان بی نیاز می نماید . 


در مناطقی که در بخش اعظم روزهای سال بارندگی وجود دارد و یا رطوبت در ناحیه بالاست، آببند کردن نما کاربرد فراوانی دارااست . به طور کلی آببند کردن نما را به خواسته خودداری از آلودگی، جرم بستن نما و همچنین خودداری از نفوذ و نشت آب به درون ساختمان انجام عر . 


موردها 

کاربرد آببند کردن نما : 

به خواسته جلوگیری از نفوذ باران و همینطور رطوبت از آببند کردن نما به کار گیری می گردد . 

آببند کردن نما از نفوذ سوز‌و‌سرما و همچنین گرما در فصول مختلف به داخل ساختمان دوری می‌نماید . 

آببند کردن نما از شوره زدگی نما خودداری مینماید . 

یک عدد از مهم ترین کاربردهای آببند کردن نما را میتوان در خودداری از آلودگی نما نام موفقیت . 

از مواد گوناگونی به منظور آببند کردن نمای ساختمان استعمال می‌شود که چسب های پلی اورتان و همینطور سیلیکون از مهمترین این مواد هستند . 

آب بندی ساختمان

چسب 

های قضیه استفاده در آببند کردن نما: 

یکی از چسب هایی که مقاومت بسیار خیر و خوبی در برابر رطوبت داشته و همچنین قابلیت و امکان رنگ خوری و سمباده پذیری فراوان خوبی دارد و در آببند کردن نما استعمال می شود، چسب پلی اورتان میباشد . 

از چسب هایی که به مراد چسباندن قطعات شیشه به کار می‌رود و برای چسباندن کاشی، آلومینیوم و سرامیک هم کاربرد دارد، چسب سیلیکون میباشد . 

چسب های سیلیکون خصوصیت و مزیتهای فراوان زیادی دارا هستند که میتوان به مقاومت در برابر فشار، انعطاف پذیری، مطلوب برای آببند کردن نما ساختمان و همچنین دوری از رشد گیاهان گوناگونی همچون قارچ ها و کپک اشاره کرد . 

برای پر کردن درزهای مختلفی همچون فواصل در بین درب و پنجره ها، چارچوب، ترک ساخت گردیده در دیوارهای گچی، از چسب اکریلیک برای آببند کردن نما استعمال می‌شود . اما از این گونه چسب در سطوحی همچون شیشه ای، چوبی و فلز هم به کار گیری می‌گردد . 

چسب های اکریلیک که در درزبندی و آببند کردن نما کاربرد دارا‌هستند از ویژگی هایی همچون بی عطر بودن، کم آب شدن سریع، مقاومت در برابر اشعه یو او و همینطور انعطاف پذیری بالا برخوردار میباشند . 

آببند کردن نما در نماهای سیمانی، درزبندی کردن نمای کامپوزیتی، نماهای آجری، نمای کرتین وال، قاب لس و شیشه کاربرد دارااست . 

در کل اجرای آب بندی نمای ساختمان و آببند کردن نما امری می‌باشد که شکیبایی و اعتنا زیادی را از طرف پیمانکار می طلبد، برای همین امر خوب تر می‌باشد با دقت بالا در تعیین پیمانکار، تنها یکبار نمای ساختمان خویش را آب بندی کنید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.